Slim krimpen als bedrijf

Van groot naar klein

Dit is een optie die je als bedrijf kunt kiezen. Bij de optie horen dingen, zoals het draaiboek, een lang termijnperspectief, werknemers betrekken, het begeleiden van vertrekkers en blijvers, dit zijn allemaal belangrijke onderdelen van het slim krimpen. Dit is dus een van de opties die je hebt als bedrijf. BelgiĆ« heeft naast Nederland natuurlijk ook wel aardig grote bedrijven. De grootste bedrijven van BelgiĆ« zijn: Anheuser-Busch, Solvay, Colruyt, D’ieteren, Proximus, UCB, Ravago, Bekaert, Greenyard, Aliaxis. Dit zijn allemaal bedrijven die miljarden aan omzet maken. Maar elk bedrijf op de lijst doet ook weer wat anders. De bedrijven zijn dus aardig verschillend. De ene verkoopt verse producten en de andere produceert bier.

Verschil tussen bedrijven

Er zit meestal ook wel een redelijk groot verschil in bedrijven, want een bedrijf focust altijd op een doelgroep en met meerdere producten wordt dat lastig. Als je veel verschillende producten verkoopt heb je dus ook veel verschillende doelgroepen, dit kan een voordeel of een nadeel zijn. Een bedrijf die dit een Nederland doet is Bol.com, maar dit bedrijf heeft eigenlijk niet eens een vestiging, want Bol.com is een website, dit scheelt ook aardig wat geld, want Bol.com hoeft namelijk geen huur te betalen.

Huur betalen

En huur betalen van heel veel panden kan heel veel geld kosten, dus dat is wel een voordeel. Maar daarnaast vinden klanten het vaak ook fijn om even langs de winkel te gaan om vragen te stellen of om de producten even te zien en misschien te voelen. En soms kun je het product ook beter inschatten qua lengte en breedte bijvoorbeeld bij een tv. Je kunt de maten en breedte ook wel op de website vinden, maar dan nog vinden mensen het fijn om het product even te zien voordat ze het kopen. Als de klant vragen heeft zou hij of zij die ook nog online kunnen vragen, maar dat vinden sommige mensen ook niet fijn. Je zou je klachten ook online door kunnen geven. Kort samengevat kun je veel online doen waardoor je eigenlijk geen echt pand meer hoeft te hebben, maar een deel vindt het nog wel fijn om echt naar de winkel te gaan, maar steeds meer een meer grote bedrijven zijn online. Mensen vinden het namelijk fijn om vanaf de bank nieuwe kleren te bestellen in plaats van om daadwerkelijk zelf naar de winkel te gaan om nieuwe kleren te kopen.